Powered by Odpovidej

Jak pomáhá AI chatbot na webu firmám prodávat víc

Tak jako je na každém dobrém webu kontaktní stránka a ceník, začíná být standardem mít na webu také dobře fungující chat, kde se návštěvník dočká okamžité odpovědi. S AI chatboty se tak můžeme potkávat na stále větším množství webů a návštěvníci je rádi používají – zvládají odpovídat na dotazy ihned, nemusíte čekat až bude mít někdo chvilku věnovat se tomu, kdo zrovna teď přišel – zvládají okamžitě projít dlouhé manuály a vysvětlit i komplikované otázky.

Rychlé odpovědi na různé dotazy

Chatboti pohánění umělou inteligencí zvládají poskytovat okamžité odpovědi na běžné dotazy, čímž ušetří čas jak návštěvníkům, tak pracovníkům zákaznické podpory. Obvykle stačí, když si načtou obsah webu a během několika minut úvodního ladění je chatbot připraven k práci a od té chvíli automaticky konverzuje a odpovídá s návštěvníky, neřeší jestli je čas oběda a nebo půlnoc, ale bez přestání a bez odpočinku odpovídá a snaží se pomoci.

Někteří chatboti jsou navíc schopni se sami učit a postupně své odpovědi zlepšovat tak, aby byli další návštěvník řešící podobnou otázku měl ještě rychlejší, přehlednější a lépe strukturovanou odpověď. Obrovskou výhodou je taky škálovatelnost – když přichází nápor sezony a i manažeři musí balit objednávky, není potřeba být nervózní z toho, že nikdo není dostupný na chatu – ten totiž běží bez problémů na plné obrátky bez potřeby lidské asistence. Tohle všechno dramaticky zlepšuje zákaznickou zkušenost (UX) a efektivitu celé firmy, které by se dříve nedalo dosáhnout ani náznakem.

Navigace tam, kam se návštěvník potřebuje dostat

Tohle obvykle zvládají tyto chaty lépe a rychleji než jakékoliv ruční řešení, protože mají ve své paměti uloženou přesnou strukturu webu co jsou schopny bez dlouhého čekání kompletně projít a poradit návštěvníkovi stránek, kde najde odpověď nebo řešení na svůj dotaz.

Zvýšení počtu zákazníků

Chatboti mohou aktivně nabízet produkty nebo služby, čerpat z informací co nasbírali z chování uživatele na webu a tak zvyšovat výtěžnost webu které odpovídají zájmům uživatelů, což může zvýšit šance na vytvoření objednávky a poptávky. Jsou schopni i problémům předcházet a rychle naspat relevantní informace, ještě dřív, než se potenciální klient dostane do potíží. Tohle zvládat ručně a pro každého návštěvníka webu v podstatě ani nejde a v tomhle jsou chatboti založení na AI (a technologiích jako je chatGPT, Gemini nebo Claude) téměř neporazitelní.

Shromažďování zpětné vazby

Dostat kvalitní feedback je někdy opravdu těžké. Chatbot to ale může v pohodě zastat – stačí mu jen říct, ať se ptá na názor klientů, vyptá se jich podrobně na všechny náměty a potíže, nemá ego takže se ptá klidně a neuráží se, a navíc pak je schopen přehledně předložit výstup z této komunikace v účesané formě.

Jak složité je nastavení?

Jde to překvapivě snadno – na většině webů je to otázka několika minut klikání – například chatbot Odpovídej si takto můžete zdarma vyzkoušet po registraci doslova ihned a po úvodním nastavení stačí jen vložit kód do webu, (což jde na řadě webů vyřešit přímo v administraci, bez potřeby nějakého zvláštního IT experta).