Smartsupp je velice dobré řešení, jak vložit na web chat. Určitě není však řešením jediným, nebo univerzálním. Například mu v základu chybí automatizace a vyžaduje, aby “na druhé straně drátu” byl připravený pracovník, odpovídající na dotazy návštěvníků webu. To samozřejmě v situaci, kdy hledáte pokročilejší funkce na získávání informací od zákazníků nebo pokud byste chtěli využít naplno sílu umělé inteligence nemusí stačit.
Naštěstí – není to jediná aplikace co se dá pro tento účel využít a zde je srovnání několika dalších možností – pokud přemýšlíte nad tím, jaký webový chat nasadit na vaše stránky, může být tento článek právě pro vás.
1. Odpovídej
Jednoduchá a snadno nastavitelná aplikace vhodná pro většinu podniků, která zachovává poměrně příznivý poměr ceny a funkcionality. Už v základu dostáváte plnou automatizaci odpovědí, takže po úvodním ladění přebírá kompletní komunikaci s návštěvníky webu za vás. Pro české uživatele může být příjemné, že je to aplikace vytvořená v ČR a díky tomu je chování chatbota připravené na míru specifickým požadavkům našich klientů a tak, aby komunikace zejména v čeština byla co nejpřirozenější. Bez problémů však zvládá i desítky dalších jazyků, takže se dá nasadit i na multijazyčné weby.
Výhody
- Už v základu automatické odpovídání
- Snadná konfigurace chování chatbota
- Jednoduché vložení na web
- Příznivá cenová politika
Nevýhody
- Nevhodné pro toho, kdo chce řešit odpovědi ručně
2. Vlastní chat, naprogramovaný na míru
Vlastní chat má ty výhody, že se dá upravit zcela na míru a integrovat přímo do administrace webu. Je to však řešení, které je ze všech zvažovaných jednoznačně nejdražší a navíc musíte znovu projít slepými uličkami, co za vás už vyřešili tvůrci chatovacích aplikací. Jednorázově si připravte rozpočet minimálně v řádech desítek tisíc Kč a připravte se, že první týdny a měsíce budete tuto aplikaci stále ladit. Na druhou stranu, pak budete mít k dispozici řešení, co doslova nikdo jiný nemá.
Výhody
- Libovolná funkcionalita a vzhled
- Po úvodním nastavení obvykle nižší náklady na provoz
- Unikátní řešení na míru potřebám
Nevýhody
- Stovky hodin vývoje a ladění
- Bezpečnostní a funkční rizika
- Jednorázové náklady v řádech desítek až stovek tisíc Kč
3. LiveChat
LiveChat se svým určením poměrně dost podobá SmartSuppu, je určen pro helpdesk a pro komunikaci se zákazníky (skrze přímé psaní). Nasadit ho v základu na web není složité, používání je relativně snadné a také se dobře upravuje (po stránce vzhledu a výchozích zpráv) na míru potřeb konkrétní firmy.
Výhody
- Pro většinu podniků má balíček na míru
- Snadné napojení na většinu webů
Nevýhody
- Relativně jednoduchá aplikace, nemá komplexnější možnosti nastavení
- Cenově nejpřístupnější verze má velice omezené možnosti
4. Tawk.to
Jednoduchá aplikace, která ve chvíli kdy potřebujete “nějak” vyřešit chat na webu (tj. nevadí vám, že musíte neustále sledovat jestli někdo náhodou nepíše, vypisovat odpovědi ručně, komunikovat s každým kolemjdoucím návštěvníkem atd.) může stačit. Velkým benefitem tohoto řešení je neplacená verze, která se dá dlouhodobě provozovat, nedají se ovšem od ní čekat žádné pokročilé funkce – a za podrobnější možnosti nastavení, nebo AI asistenta už si připlatíte.
Výhody
- Neplacená verze
- Jednoduché základní nastavení
Nevýhody
- AI funkce poměrně výrazně zpoplatněné
- Omezená funkcionalita základní verze chatbota
5. Daktela
Toto řešení je vhodné spíše pro větší firmy, co hledají komplexní řešení – jestli chcete pokročilý helpdesk, přístup pro více uživatelů a možnosti napojení na firemní systémy, pravděpodobně budete potřebovat takovouto aplikaci.
Výhody
- Pokročilé možnosti integrace
- Vyhledávání, napojení na CRM
- Napojení i na hlasové funkce
Nevýhody
- Dražší oproti jiným řešením
- Komplikovanější konfigurace
Co tedy vybrat?
Samozřejmě každá firma a každý web mají svoje specifika a univerzální řešení vhodné pro každého neexistuje.
Srovnali jsme ještě pro přehlednost mezi sebou Odpovídej a Smartsupp:
Smartsupp | Odpovídej | |
Psaní odpovědí | Ručně, nutno hlídat | Odpovídá automaticky |
Nastavení | Složitá administrace, vyžaduje IT dovednosti | Jednoduché nastavení, co zvládne každý |
AI odpovědi | V nejvyšším tarifu po individuální konzultaci | Pro každého, i malého podnikatele |
Sbírání kontaktů | Nepracuje sám za vás | Už od prvních minut sbírá kontakty |
Oslovování zákazníků | Omezené | Na míru vašim potřebám |
Pro koho je určen | Eshopy a weby kterým stačí základní manuální komunikace s klienty | Podnikatelé a prodejci, co chtějí nabídnout možnost okamžitých reakcí 24 /7 |
Speciální funkce | Live chat, offline zprávy, video nahrávky | Neustále se zlepšující reakce psané umělou inteligencí |