Milí přátelé internetu a ctění podnikatelé všeho druhu, dovolte mi, abych vám vyprávěl příběh o jednom malém, ale šikovném pomocníkovi, který dokáže divy na vašich webových stránkách. Není to ani kouzelnický učeň, ani skřítek, ba dokonce ani ten pověstný příslovečný dědeček, co ví všechno. Je to chatbot, taková malá softwarová duše, která se zabydlí na vašem webu a začne dělat něco, co byste od ní možná ani nečekali – začne vám přivádět zákazníky.
Představte si, že máte krámek. Ne ledajaký krámek, ale takový ten internetový, co nikdy nezavírá a kde si lidé mohou prohlížet vaše zboží, i když zrovna spíte nebo jste na dovolené na Havaji. A teď si představte, že by v tom krámku byl malý mužíček, který by vždy s úsměvem vítal každého návštěvníka, ochotně odpovídal na všechny otázky a ještě k tomu nikdy nebyl unavený nebo mrzutý. Zní to jako z pohádky, že? Ale není to pohádka, je to realita, kterou vám může přinést náš malý, digitální přítel – chatbot.
Tento chatbot je jako ten nejlepší prodavač, kterého si jen můžete přát. Je vždy ve střehu, nikdy nespí (i když vy ano) a je připraven odpovědět na každou otázku vašeho potenciálního zákazníka rychleji, než byste řekli “švec”.
A co je na tom nejlepší? Nepotřebuje ani kafe, ani přestávky, ani dovolenou. Je to takový ideální zaměstnanec, po kterém by zatoužil každý šéf.
Ale pozor, přátelé, není to jen tak ledajaký povídálek. Tento malý zázrak moderní techniky má schopnosti, které by mu mohl závidět i Sherlock Holmes. Dokáže z vašich návštěvníků vytáhnout informace tak šikovně, že si ani nevšimnou, že právě sdíleli svůj kontakt. Je to jako kdyby vám každý, kdo projde kolem vašeho obchodu, nechal svou vizitku – a to bez jediného dotěrného dotazu z vaší strany!
Teď si možná říkáte: “To zní všechno moc krásně, ale určitě to bude stát majlant a já budu muset prodat i to poslední tričko, abych si to mohl dovolit.” Ale ne, přátelé, tady přichází ta nejlepší část našeho příběhu. Existuje totiž jedno šikovné řešení, které se jmenuje Odpovidej.cz. Je to jako byste si koupili kouzelnou hůlku, mávli s ní, a najednou máte na svém webu toho nejlepšího asistenta, jakého si jen můžete přát.
S Odpovidej.cz je to tak jednoduché, že by to zvládlo i malé dítě (ale prosím, nenechte to své ratolesti zkoušet, ať vám nenadělají na webu neplechu). Prostě si vyberete, jak má váš chatbot vypadat, co má říkat, a šup – už je tam a pracuje pro vás. A kdybyste náhodou potřebovali pomoct, jsou tu lidé z podpory, kteří mluví vaší řečí a rozumí vašim starostem.
Tak co říkáte, přátelé? Není to lákavé mít takového malého, ale šikovného pomocníka? Vždyť je to, jako byste měli ve svém digitálním obchůdku armádu pilných mravenečků, kteří za vás udělají všechnu tu mravenčí práci, zatímco vy se můžete věnovat důležitějším věcem – třeba vymýšlení, co budete dělat s tím náhlým přívalem nových zákazníků.
A pamatujte, v dnešním světě není důležité jen pracovat tvrději, ale hlavně chytřeji. A co může být chytřejší než nechat pracovat někoho jiného, zatímco vy si můžete v klidu vypít svou ranní kávu? Tak neváhejte a dejte šanci našemu malému příteli chatbotovi. Kdo ví, třeba právě on bude tím kouzelným klíčem, který odemkne dveře k vašemu podnikatelskému úspěchu.
A kdo ví? Možná jednoho dne budeme všichni vzpomínat na dobu, kdy jsme museli sami odpovídat na otázky zákazníků, jako na dávnou minulost. Stejně jako dnes vzpomínáme na dobu, kdy jsme museli chodit do videopůjčovny, abychom si mohli pustit film. Ale to už je jiný příběh… na který možná jednou odpoví náš věrný přítel chatbot.